BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ads

Direct click

BannerFans.com

19 September 2011

Pabila Stress di tempat kerja

Ntah macam mana la aku bole keje kat sini..

ni cerita dulu la masa intebiu, mcm la xpernah tau aku kalo g memana, dgn xmake-up, baju takat tshirt dgn jeans, selambe redah masuk intebiu keje.

nama boss aku, ensem orgnye.. Dr. Hj Mohd Khafidz, dr. yg pertama di malaysia open clinic for drug addict person ( methadone ).

Intebiu aku.. dia puji sakan tulisan tangan aku, dia kata kemas.. tup2 dia soh aku keje esok jugak, aku hanya angguk je la kepala..

Kisah citer lama pada 15/april/2011 (intebiu)

Bile ku keje pada hari pertama.. mmg nevos, berpeluh sakan..
masa ni jawatan sebagai Clinic assistant dgn gaji rm700 sebulan..
mmg ok la, semangat sakan..
Staff sume anggap mcm family.

Terbit je bulan July 2011

Aku dinaikkan taraf pangkat jawatan sebagai Admin Manager
dengan gaji rm1800 sebulan, tambah ot/ elaun semua dekat rm2000 sebulan
err tolak epf dgn kwsp dalam rm1730 la.. 11% caruman.. kira gaji aku sama taraf dgn haikal.

Last2 bukan aku taraf keje sini je, dia masukkan aku keje sekali bawah syarikat MPM..
so aku ade dua jawatan dalam satu keje, lg satu jawatan bawah MPM Sales Executive.

Kerja ni mmg duduk dalam opis, tapi mcm xduduk, sebab byk payment kene keluar..
Aku dah anggap boss ni mcm bapak aku dah.. gelak ketawa.. taw dah perangai memsaing mcm mana.

Tapi yg pening, bile benda yg sampai aku xtaw, dia soh buat..

yg ni buat aku mcm nak oder minum nescafe 8 cawan sekali.. aishh... kedai sebelah dah la kedai makan.. mmg gemok la aku, xkurus2..

derr.. memang aku busy gile, dengan busy juga aku sempat layan Game Online IMVU, dimana avatar aku sebagai xlLHlx, aku join game buat event je manjang, sekadar untuk release stress je la, kekadang ade ku maki hamun org kat dalam tu, semua yg main imvu tu, kenal aku sape, sebut je nama avatar ku sape, de la org kenal.

Ni pon ku stress sebenarnya, kekadang on9 fb, bosan gak, aku citer la bende2 ngarut ni.. ape2 pom.. ku stress ke xke.. still leh negotiate la..

Ape2 pom aku leh mintak tolong, mcm aritu.. selamber mintak penyata gaji aku, dia tibai letak rm2800, keluar gak la sebijik keta white honda civic ku, tapi sekali tunggu keluar keta 3 bulan da, derr tempah no plate pom 3 bulan ke? dua no. je pom (25) .. xpe la janji keluar keta aku.

yg baru2 ni plak.. mintak sambung blaja epjj uitm shah alam, sarjana muda pengurusan perniagaan, dia bg trus comfomation letter, skali hah 2007, amik.. padahal time tu baru ku spm.mmg nak blaja kene pengalaman lama.tapi bayar tu lain citer ler..

mintak2 uitm luluskan..

Dah ada family ni, besar sikit tanggungjawap,kene simpan duit masa depan.. byk keje tuh!
aku ni kuat perabihkan duit..

Song of My Hearts